משחקים ברשת: מנבאים הצלחה באמצעות וויקיפדיה

אין גבול למישחקים בטכנולוגיה: המדיה החברתית יכולה לנבא הכנסות סרטים בקופות. לדברי מומחים, לשירותי מדיה חברתית יש מעין הבחנה פנימית לגבי המוח הקולקטיבי והאווירה הכללית. לדוגמה: בטוויטר אפשר לדעת על אירועים בזמן אמת כגון רעידות אדמה, פקקי תנועה ומה לא.

קשה הרבה יותר לנבא או לחזות דברים. עם זאת, ישנם הטוענים שהם יכולים לראות בזרם ההודעות בטוויטר אפשרות לחזות תוצאות של בחירות, שוקי מניות והכנסות מסרטים.

עתה, טוענים מומחים כי דפוסי התנהגות בוויקיפדיה יכולים להוביל לתחזיות דומות, במיוחד אם משתמשים בהם לנבא הכנסות מסרטים, שאמורים לצאת רק בעוד חודש.

אותם מומחים למשחקים ברשת ומדיה חברתית בדקו את הדפים של 312 סרטים שיצאו ב-2010, את מספר הצופים, את מספר העורכים, מספר הפעמים בהם ערכו שוב את הטקסט ועוד. לאחר מכן הם מדדו את ההתאמה בין הנתונים להצלחה של אותם סרטים, לפי ההכנסות בקופות בתי הקולנוע במשך סוף השבוע הראשון להקרנה.

התוצאות הראו כי הפעילות בוויקיפדיה תואמת את ההכנסות במקרה של הצלחה בקופות. ובקיצור, ככל שהפעילות בוויקיפדיה על סרט מסוים גבוהה יותר, כך סביר שהסרט ירוויח יותר בקופות. הבעיה היא כשמדובר בסרטים פחות מצליחים ואז המשחק הופך למסובך יותר.

מסתבר שכשרוצים למדוד הצלחת סרט, וויקיפדיה לא יודעת לחזות את ההכנסות של סרטים פחות מצליחים. לכן התחזיות לפי וויקיפדיה הן חלקיות.

הפעילות בדפי וויקיפדיה יכולה לנבא הצלחת סרטים

הפעילות בדפי וויקיפדיה יכולה לנבא הצלחת סרטים

יש משהו להגיד? כתבו כאן! :)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s