נהיגה היא לא משחק ילדים

היום נהגתי לי בכביש, שומעת מוזיקה בשלווה כשלפתע ראיתי מולי מכונית עם שלט של “לומד נהיגה”. הסתכלתי על הנהג הצעיר והמסכן שישב ליד ההגה כשלידו מורה הנהיגה המאיים, צועק עליו לפנות לשם או להאט כאן. נזכרתי בשיעורי הנהיגה שלי והתכווצתי במושב. איזה סיוט זה היה.

קודם כל, נתחיל בכך שלמדתי נהיגה בתל אביב, אחת הערים הקשות והעמוסות ללמוד בהם נהיגה. כמובן שהייתי בטוחה גם שאני אעבור טסט אחרי שני שיעורים ושאני נהגת מרוצים בכלל בטבעי.

המציאות התגלתה שונה. לימודי הנהיגה היו רחוקים ממשחק הילדים שדמיינתי אותם להיות. האמת, הם היו רחוקים מכל המשחקים שתיארתי לעצמי. נהיגה זו פעולה קשה, מובכת וצריך להיות כל הזמן ממוקדים ומרוכזים ואני רחוקה מלהיות מרוכזת. צריך להביט על הכביש, על ההגה, על המראות, על החלונות ומה לא…

וכשיש ילדים בסביבה צריך להתרכז פי כמה. שלא יחצו לפניך, שלא יקפצו לכביש, שלא יפתיעו, צריך לנסוע לאט ולהשגיח כל הזמן.

ומה עם משחקי אופנועים שנדחפים לכל פינה בכביש? מימין ומשמאל הם צצים משום מקום וחותכים כאילו אין מחר. ונהג המכונית בכלל לא רואה אותם בזמן. וכשהם ברמזור הם חייבים להיות ראשונים ולעכב את כל התנועה מאחוריהם.

שלא נתחיל לדבר על משחקי מכוניות של צעירים שרק קיבלו רישיון ומשוויצים ביכולות הנהיגה שלהם באוטו החדש של אמא ואבא? הם מפחידים כל כך בכביש.

אז החלטתי אחרי כמה חודשים וכמה טסטים (לא אזכיר כמה) שנהיגה היא לא בשבילי. יש אנשים שלא צריכים להיות על הכביש בשביל הבריאות שלהם ושל כל השאר. נהיגה זה לא משחקי ילדים ולא דרך להוכיח משהו לעולם. אני השלמתי עם העבודה שאני מסכנת חיי אחרים כשאני עולה על הכביש לכן אין לי כיום מכונית ולא רישיון. וטוב לי עם זה!

נהיגה היא לא משחק ילדים

נהיגה היא לא משחק ילדים

יש משהו להגיד? כתבו כאן! :)

